پرش به محتوا

به سایت تکنیک کاران مجری مقاوم سازی و کاشت میلگرد در کرج خوش آمدید

انواع روش مقاوم سازی ساختمان بتنی و فولادی

انواع روش مقاوم سازی ساختمان بتنی و فولادی

انواع روش مقاوم سازی ساختمان بتنی و فولادی

در این مقاله می خواهیم در مورد انواع روش مقاوم سازی ساختمان بتنی و فولادی اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم.

نحوه این مقاوم سازی ساختمان های بتنی و فولادی همیشه مورد توجه قرار گرفته است . و همچنین نیاز مردم و جامعه به ساختمان و مسکن ها بیشتر شده است و به همین علت استفاده از این روش ها و مصالح جدید را برای افزایش سرعت و افزایش عمر این ساختمان های بتنی و فولادی در برابر زلزله و زمین لرزه ها ضرورت دانسته است.
و همین موضوع باعث شده است تعداد زیادی از این شرکت های مقاوم سازی امروزه در امر تقویت سازه ها فعالیت کنند.
این مقاوم سازی ساختمان به منظور مقاوم سازی ساختمان ها در برابر نیروهای وارد شده به آن است. که منظور از این نیرو زلزله است.
برای مقاوم سازی ساختمان هایی که قرار است به طبقات آن اضافه شود باید به بارهای زنده و ضریب ساختمان توجه داشت. و همچنین این  سطح عملکرد ساختمان  تغییر پیدا می کند و در نتیجه نیازبه طراحی مجدد سازه است.
و همچنین مقاوم سازی ساختمان هایی که سازه های ان از جمله تیر ها و ستون هایی که پوسیده شده اند و یا ساختمان هایی که ترک  خورده اند را میتوان با روش مقاوم سازی ارائه شده توسط شرکت ها  تقویت کرد.
و همچنین ساختمان هایی که در حین ساخت و سازبه خطاهایی منجر شده است که از نظر کیفیت و بتن ریزی پایین هستتند و همچنین جوشکاری نامناسبی انجام شده است را میتوان مقاوم سازی کرد.

راه های مقاوم سازی تیر ها در ساختمان چیست؟

راه های مقاوم سازی تیر ها در ساختمان به کار گیری و استفاده از ژاکت فولادی است.این ژاکت فولادی در مقاوم سازی و تقویت تیر های بتنی و فولادی مورد استفاده است و بدون اینکه به وزن ساختمان اضافه شود شکل پذیری آن را بهبود می بخشد و آن ها برای اجرای این تکنیک از اتصال ورق های فلزی پیرامونی با بولت به تیر استفاده میکنند.

مقاوم سازی به روش ژاکت بتنی و فولادی چه مزایایی دارد؟

1- این روش روشی ازران قیمت در مقایسه با روش های دیگر است

2- امکان به کار گیری در هر بخش را دارد.

3- ظرفیت برشی و خمشی و محوری المان بالایی دارد.

مقاوم سازی به روش ژاکت بتنی و فولادی چه معایبی دارد؟

1- این روش در مقایسه با سایر روش ها زمان بر است

2- نیاز به استفاده از پوشش های ضد حریق دارد در روش استفاده از ژاکت فولادی

3- تغییر در ابعاد و اندازه المان ها و فضاهای معماری ساختمان[/vc_column_text][vc_message]

آدرس: البرز – کرج – جاده ملارد
شماره های تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت:

09125470030

جهت مشاهده نمونه کارها و ویدیو های بیشتر به صفحه تکنیک کاران در اینستاگرام مراجعه کنید.

مقاوم سازی ساختمان به روش FRP

یکی از مهم ترین مسائل در ساخت و ساز ها که بیشتر مهندس ها به دنبال این کار و حرفه هستند افزایش مقاوم سازی است. این مقاوم سازی ها با روش های زیاد و مختلفی صورت می گیرد که برخی قدیمی و برخی هم جدید هستند. که یکی از روش های پر کاربرد برای این کار و استحکام ساختمان مقاوم سازی اف آر پی می باشد که این روش بسیار موثربوده و امرزوه این روش به جای روش های قدیمی جایگزین شده است و از ان استفاده می شود و در پروژه هایی که از بتن آرمه برای سخت و ساز استفاده ه می شو برای مقاوم سازی ان از اف آر پی استفاده می شود
به دلیل افزایش طول عمری که در سازه دارد از این مصالح در ساخت و ساز ها استفاده می شود.و همچنین از سرعت نصب بالایی برخوردار است.

مقاوم سازی ساختمان با روش FRP چه مزایایی دارد؟

مقاوم سازی با اف آر پی مزایای بسیار زیادی برای سازه دارد که از نظر هزینه و از نظر کار فرما هم بسیار با ارزش است مهم ترین مزایای مقاوم سازی اف آر پی عبارتند از..

1- این الیاف اف آر پی از خاصیت ارتجاعی و مقاومت بالایی برخوردارند. وباتوجه به نقش این الیاف در سازه یعنی تحمل بار اصلی که این دو خاصیت ازنظر مقاوم سازی بسیار مهم هستند و اهمیت دارد.

2- یکی از اجزای اف آر پی رزین است که به دلیل چسبندگی بالایی که دارد در افزایش مقاومت سازه تاثیربسیاری خوبی دارد

3- الیاف اف آر پی از نظر الکتریکی خنثی بوده  و به همین علت کاملا عایق است

4- قیمت این الیاف اف آر پی نسبت به مصالح دیگر ارزان و پایین تر است.

5- وزن این الیاف نسبت به مصالح مقاوم سازی دیگر پایین تر است. و این امر سهولت حمل و نقل اجرا علاوه برا افزایش بار اضافی سازه را کاهشمی دهد.

مقاوم سازی FRP چه معایبی دارد؟

نوع طراحی برای مقاوم سازی با اف آر پی نسبت به مقاوم سازی با فولاد و بتن کاملا متفاوت است. و مهم ترین عوامل درمقاوم سازی با اف آر پی نسبت مناسب الیاف و رزین نوع انها و همچنین مواد تکمیل کننده ان است
و همچنین نیروی کاری که این مصالح را نصب میکند باید دقت خود را بالاتر ببرد.زیرا هر فردی نمیتواند به خوبی اینکار را انجام دهد و ازطرفی دیگر اف آر پی نسبت به آتش سوزی و حریق بسیار ضعیف است. به همین علت است که در صورت مقاوم سازی اف آر پی حتما باید یک لایه حریق روی این الیاف قرار گیرد تا مشکلی به وجود نیاید. و همین امر هزینه تقویت سازی را تا حدی کاهش می دهد.[/vc_column_text][vc_message]

آدرس: البرز – کرج – جاده ملارد
شماره های تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت:

09125470030

جهت مشاهده نمونه کارها و ویدیو های بیشتر به صفحه تکنیک کاران در اینستاگرام مراجعه کنید.

یکی دیگر از روش های مقاوم سازی برای انواع ساختمان ها استفاده از الیاف پلیمری است. این روش با روش های سنتی مقاوم سازی ساختمان در رقایت بوده است و همچنین قابلیت اجرایی سریع و آسانی را دارد.در این مقاوم سازی استفاده از ماشین الات سنگین در حین اجرا و کار امکان پذیر نست.استفاده ازاین الیاف پلیمری (اف آر پی ) تنها روش مقاوم سازی می باشد.
و از مزایای این مصالح پلیمری نسبت بالای مقاومت به وزن و سختی به وزن می باشد. مقاومسازی با اف آر پی در قسمت های مختلف و متنوعی از سازه انجام می شود.
و استفاده از این روش در مقاوم سازی ساختمان ها – پله ها -مقاوم سازی سازه های بنایی- مقاوم سازی سازه های بتنی و غیره ..متداول می باشد. و همچنین از این روش در مقاوم سازی خطوط لوله و مقاوم سازی نیروگاه ها استفاده می شود

چگونه میتوان ستون را مقاوم سازی کرد؟

ستون یک عضوبسیار مهم در سازه است که اگر اتفاقی برای ان بیوفتد سازه ما ناپایدار می شود و مقاومت خود را از دست می دهید. و به همین دلیل است که مقاوم سازی ساختمان بسیار مهم است.مقاومسازی با ژاکت بتنی و مقاوم سازی با ژاکت فولادی روش های سنتی برای مقاوم سازی ستون هستند و همچنین مقاوم سازی ستون با اف آر پی روش نوین و خوبی برای مقاوم سازی ستون است که مورد توجه قرار گرفته است.[/vc_column_text][vc_message]

آدرس: البرز – کرج – جاده ملارد
شماره های تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت:

09125470030

جهت مشاهده نمونه کارها و ویدیو های بیشتر به صفحه تکنیک کاران در اینستاگرام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *