پرش به محتوا

به سایت تکنیک کاران مجری مقاوم سازی و کاشت میلگرد در کرج خوش آمدید

سوراخ کاری بتن در کرج

سوراخ کاری بتن در کرج

سوراخ کاری بتن در کرج ،عملیاتی است که در ساخت یک سازه انجام می شود. این عملیات بسیار مهم است و باید توسط افراد ماهر و کار بلد انجام شود.

اهمیت سوراخ کاری بتن

کاشت بولت،کاشت میلگرد یا آرماتور، مهم ترین دلیل و اهمیت سوراخ کاری در سازه های بتنی است. در واقع میتوان با این کار کانال ها و لوله های مختلف را در درون سازه،جای گذاری کرد.
این عملیات را در کف پیاده روها،خیابان ها و … انجام می دهند. در این کار شما باید تجربه بالایی داشته باشید،همچنین برای انجام این کار افراد باید از دقت بسیار بالایی برخوردار باشند. از مته های کوچک برای سوراخ کاری بتن های معمولی استفاده می شود.
مته ای که در سوراخ کاری به کار برده می شود باید دارای ویژگی هایی باشد.که این ویژگی ها عبارتند از: داشتن گیره مناسب برای تنظیم عمث سوراخ،قابلیت چکش کاری و غیره… است.برای سوراخ کاری در بتن از دریل یا بتن کن های دو کاره با مته هایی در سایز 6 الی 52 میلیمتر نیز استفاده می شود، اما برای سوراخ کاری در سایز های بزرگ تر از دستگاه کرگیری استفاده می شود.

سوراخکاری در بتن مسلح

بتن مسلح یا بتن آرمه،بتنی است که با استفاده از میلگرد ها تقویت شده است.از میلگرد های تقویتی، شبکه های توری تقویتی یا الیاف های فلزی، برای تقویت کردن این نوع بتن استفاده می شود.دلیل استفاده از میلگرد در بتن،افزایش مقاومت بتن و جلوگیری از ترک خوردگی است.

این میلگرد ها مانع از فشار و ضربه به بتن ها می شوند.همین مسئله باعث شده که سوراخ کردن این نوع بتن ها سخت و دشوار شود و برای این کار از مته های معمولی استفاده نمی شود.در واقع باید از دستگاه کرگیری برای سوراخ کاری بتن مسلح استفاده شود.

نکات ایمنی برای سوراخ کاری در بتن

زمانی که افراد متخصص در حال سوراخ کاری بتن در کرج هستند،باید نکاتی را رعایت کنند و به آن اهمیت دهند.

سوراخ کاری بتن در کرج | کاشت میلگرد | مقاوم سازی ساختمان | کرگیری بتن

اگر که آن ها این نکات را رعایت کنند جانشان سالم می ماند و همچنین هیچ گونه خسارات مالی به آن ها وارد نمی شود.نکات ایمنی در سوراخ کاری بتن در کرج عبارتند از:

1- هنگام سوراخ کاری بتن باید توجه کنید که دقیقا مته در محل مورد نظر قرار گرفته باشد.

2- هنگامی که از دستگاه استفاده می شود باید فشار ثابت و یکنواخت را حفظ کرد.

3- هنگامی که از دستگاه استفاده میکنید باید حتما ماسک و عینک داشته باشید.

4- علاوه برعینک و ماسک باید از لباس مخصوص و دستکش استفاده کنید.زیرا استفاده از ماسک و عینک باعث می شود که گردو غبار وارد چشم و گلوی شما نشود و دچار مشکلات تنفسی نشوید.

5- افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند، باید به تمامی نکات توجه کنند و آن را رعایت کنند تا جان و مالشان را از هر گونه خطر در امان نگهدارند.

6- قبل از خاموش کردن موتور دستگاه، باید موتور را از سوراخ خارج کنید و بعد آن را خاموش کنید.

سوراخ کاری در سازه های بتنی چه کاربرد هایی دارد؟

شاید با خودتان بگویید که سوراخ کاری بتن در کرج چه کاربردی دارد؟ما در اینجا میخواهیم چند مورد از کاربرد های سوراخ کاری در بتن را بیان کنیم:

1-کاشت بولت و میلگرد

2-ایجاد محل عبور کابل های برق

3-ایجاد محل عبور لوله های آب و گاز در دیوار ها

4-ایجاد باز شوها

5-ایجاد محل انکربولت ها

اشتباهات در مته کاری سقف های بتنی

گاهی به دلیل اینکه دستگاه امکانات لازمی ندارد و یا همچنین به علت نداشتن تجربه کافی ،عملیات سوراخ کاری به درستی انجام نمی شود.میخ بنایی ابزاری نوک تیز و سخت است که در این موقعیت به کار می آید تنها لازم است که آن را داخل حفره فرو ببرید و چکش کاری لازم را انجام دهید.

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم در مورد سوراخ کاری بتن در کرج اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم و شما دانستید که سوراخ کاری بتن عملیاتی مهم و کاربردی است و در ساخت یک سازه انجام می شود.و شما باید در حین کار نکات ایمنی را رعایت کنید تا هیچ مشکلی برایتان به وجود نیاید. شما میتوانید به سایت تکنیک کاران مراجعه کنید و عملیات سوراخ کاری بتن را مشاهده کنید.

آدرس: البرز – کرج – جاده ملارد
شماره های تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت:

09125470030

جهت مشاهده نمونه کارها و ویدیو های بیشتر به صفحه تکنیک کاران در اینستاگرام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *